سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب روش زایمان

نظر

 

زایمان طبیعی

 

زایمان طبیعی تو کشور ما آمارش پایینه و این میتونه بیشتر به دلیل عدم آگاهی خانم ها یا ترس از درد و مسائل دیگه مربوط بشه. ترس از مرگ، ترس از به خطر افتادن جان جنین، ترس از طاقت نیاوردن درد و مسائل دیگه که بعضی وقتا مادران رو ناچارا به تصمیم به سزارین می کنه. البته نا گفته نمونه که سزارین در موارد اورژانسی یا مواردی که پزشک تشخیص بده تنها راه تضمین سلامت مادر و جنینه.

اول از همه باید بگم که هیچ از ترس هاتون خجالت نکشید، وجود این استرس ها طبیعیه مخصوصا اگر زایمان اول شما باشه. می تونید در مورد ترس هاتون با پزشکتون یا همسرتون صحبت کنید. درمورد زایمان طبیعی مطالعه کنید یا فیلم های واقعی بدون اغراق رو ببینید. اگر به نظرتون ترس هاتون غیر عادی میاد می تونید مطلب مارو در مورد ترس های زایمان طبیعی بخونید تا ببینید این ترس ها در خیلی از مامانا وجود داره. اگر استرس تون با نزدیک شدن به هفته های آخر و زمان زایمان بیشتر میشه حتما با پزشک مشورت کنید چون استرس در بارداری در بلند مدت تاثیر منفی روی سلامت جنین میذاره. اگر به هر دلیلی استرستون در بارداری زیاده یا غیر قابل کنترله، ما یسری راه برای مقابله با استرس بارداری براتون داریم .

زایمان در آب، زایمان فیزیولوژیک و زایمان طبیعی در خانه از مباحثی که در صوردت تصمیم به زایمان طبیعی بهتره باهاشون آشنا بشید. البته امکان زایمان در خانه در کشور ما هنوز وجود نداره اما دیدن فیلم واقعی زایمان طبیعی در خانه یا مطالعه در مورد اون میتونه بهتون نشون بده خانم های زیادی در سراسر دنیا با وضعیت گاهی مشابه شما زایمان راحت و بدون دردی رو در خونه یا بیمارستان تجربه کردند. پس شما هم می تونید. 

 

اول از همه باید بگم زایمان در خانه شرایطی داره و اگر دچار موارد زیر نیستید، میتونید به این روش زایمان هم فکر کنید:

  • بارداری شما پرخطر نیست: بیماری هایی از قبیل دیابت بارداری و بیماری مزمن نداشته باشید.
  • به مسمویت حاملگی مبتلا نباشید. اگر نگران مبتلا شدن به این عارضه اید، توصیه های پزشک متخصص مارو برای پیشگیری از مسمومیت حاملگی گوش کنید.
  • در معرض زایمان زودرس نباشید. حتما با این اسم آشنا هستید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر ازش دارید مطلب زایمان زودرس بخونید.
  • اگر زایمان قبلی شما سزارین بوده، بهتر است این بار زایمان طبیعی در بیمارستان انجام شود. 
  • منزل شما نزدیک به بیمارستان محل باشد تا در صورت لزوم سریعا به بیمارستان منتقل شوید.
  • تک قلو باردار باشید.
  • بین هفته 37 و 41 باشید. زایمان قبل از هفته 37  زایمان زودرس محسوب می شود و نوزاد بعد از تولد نیاز به مراقبت های ویژه در بیمارستان خواهد داشت.
  • جنین در وضعیت مناسب زایمان قرار گرفته باشد. یعنی جنین شما بریچ نباشه.
  • ویروس هرپس (ویروس عامل ایجاد تبخال تناسلی) فعال نداشته باشید.
  • جفت پایین قرار نگرفته باشد. 

شاید زایمان در خانه اولش براتون یه روش غیر بهداشتی به نظر بیاد در صورتی که اینطور نیست شما در همون محیط خونه هم به کمک مامای همراه می تونید محیط بهداشتی رو فراهم کنید. محیط خونه امن ترین و راحت ترین مکان برا شماست. شما می تونید کنار همسرتون و سایل خونتون و جایی که بهش عادت دارید قشنگ ترین لحظه ی زندگیتون رو تجربه کنید.

یادتون باشه زایمان طبیعی در خانه یک شیر زن نیاز داره یعنی تو این شرایط شما نمی تونید بی حسی هایی مثل اپیدورال یا اسپاینال رو که در بیمارستان استفاده میشه، داشته باشید. ولی نگران درد ها نباشید شما خیلی راحت با تکنیک های تنفس، ماساژ و کارهای دیگه ای که مامای همراه راهنماییتون میکنه می تونید دردهاتون رو کم کنید.

مامای همراه شخصی با تخصص و آموزش دیده در این زمینه ست که علاوه بر کمک به شما برای زایمان، ضربان قلب جنینتون چک میکنه و بعد از زایمان نمره ی آپگار جنین ثبت میکنه. این نمره شامل علائم ظاهری نوزاد مانند رنگ پوست، تنفس، قوام عضلانی نوزاد، ری اکشن ها و نبض فرزندتونه.

اگر تصمیم به این زایمان در خانه گرفتید حتما از قبل با پزشکتون مشورت کنید و تمام شرایط بدنی تون رو چک کنید.

حتما در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کنید و آموزش های لازم رو ببینید.

بر خودتون مسلط باشید و به خودتون اعتماد داشته باشید.

بدن شما مطابق با زایمان طبیعی ساخته شده پس در حین زایمان داره روند طبیعی خودش رو طی میکنه نباید نگران باشید

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره ی زایمان طبیعی دارید میتونید به سایت یک زن سری بزنید.

اگر سوال دارید میتونید با ورود به سایت ما از متخصصین سوال رو بپرسید و در اولین فرصت جواب تون رو بگیرید.