سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب روش زایمان

نظر

بعد از شنیدن خبر بارداری اول سعی می کنید خودتون و زندگی تون رو با شرایط جدید بدنی وفق بدید. بعد از اینکه کمی به آرامش ذهنی و ثبات رسیدید به فکر تصمیم بزرگ دوره ی بارداری تون یعنی نوع زایمان می افتید.

توصیه های زیادی رو از فواید یا مضرات هر دو نوع زایمان ممکنه بشنوید. بعضی ها موافق زایمان طبیعی هستند و بعضی ها مخالف. در مورد زایمان سزارین هم همین چیز وجود داره.

بهترین تصمیم رو زمانی میتونید بگیرید که اول از همه با پزشک تون در این باره صحبت کنید و راهنمایی های لازم رو ازشون بگیرید.

پزشک با توجه به شرایط بدنی و بارداری شما یکی از این دو نوع زایمان رو به شما پیشنهاد میده.

البته که انتخاب خودتون، سبک زندگی، تغذیه و فعالیت هاتون تو این دوره بسیار روی نوع زایمان و تجربه ی تلخ یا شیرینی که ازش خواهید داشت، تاثیر میذاره.

 ما در این مطلب زایمان طبیعی رو برای شما توضیح می دیم تا کمکی برای بیشتر شدن اطلاعاتتون تو این زمینه باشیم.

یادتون باشه داشتن اطلاعات کافی به تصمیم های منطقی منجر میشه.

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی:

زایمان طبیعی روند طبیعی بدن برای به دنیا آمدن نوزاده. که در کشور خودمون و خیلی کشورها داره انجام میشه.

معمولا در مورد درد این نوع زایمان و یا ترس هاش بیشتر از فوایدش صحبت میشه. و این ممکنه ترس یه مادر رو بیشتر کنه.

یادتون باشه اگر زایمان طبیعی رو انتخاب کردید باید سبک زندگی متناسب با اون در بارداری داشته باشید

فعالیت هاتون، ورزش های مناسب بارداری و تغذیه تون روی میزان دردتون خیلی تاثیر می ذاره.

غیر ازین میتونید از روش های کاهش درد دارویی و یا غیر دارویی  حین زایمان هم استفاده کنید.

غیر ازین روش ها، یادتون باشه آمادگی ذهنی هم خیلی موثره. نداشتن استرس، اطلاعات کافی و غیر اون حضور همسر یا مامای همراه می تونه خیلی بهتون کمک کنه.

اگر تا حالا در مورد مامای همراه نشنیدید، میتونید مطلب" روی کمک مامای همراه حساب کنید"  در سایت یک زن بخونید.

نشانه های زایمان طبیعی:

نشانه های زایمان طبیعی معمولا قابل تشخیصه. بین شروع نشانه ها تا زمان زایمان چند ساعت فاصله ست. بنابراین اگر این علائم رو داشتید کم کم خودتون برای روز زایمان آماده کنید ( اگر نیاز به اطلاعات بیشتری برای این نشونه ها دارید یا اگر حس می کنید براتون قابل تشخیص نیست میتونید مطلب نشانه های زایمان طبیعی رو بخونید:

  • انقباضات براکستون هیکس:

این انقباضات از سه ماهه دوم بارداری به طور غیرمنظم و شکمی شروع میشه و در طول زایمان شدیدتر، طولانی تر و منظم تر میشن؛ مادران انقباضات را ابتدا از کمر و سپس به سمت شکم خود حس می کنه

  • خروج مخاط از دهانه سرویکس (دهانه ی رحم):

در زمان بارداری مخاطی در دهانه سرویکس قرار گرفته و اون رو می پوشونه. با نازک شدن دهانه ی رحم، مخاط از بدن خارج می شه، زمان خروج آن دو هفته قبل از زایمان یا در هنگام زایمانه. این مخاط ممکن است بی رنگ یا همراه با ترشحات خونی باشه.

بعضی اوقات مادرا فکر می کنند زایمان طبیعی فقط برای باداری تک قلویی هست و در بارداری دوقلویی امکانش نیست. در صورتی که اگر شرایط لازم رو داشته باشید و در صورت صلاح دید پزشک می تونید زایمان راحتی رو با وجود بارداری دوقلویی  تجربه کنید، ( بیشتر بخوانید در زایمان طبیعی بارداری دوقلو)

جالبه بدونید که گاهی زایمان طبیعی ( با داشتن شرایط لازم) در خونه مادر انجام میشه. که این کار از نظر روانی و آرامش برای مادر خیلی مفیده ولی حتما باید قبلش خیلی چیزها در نظر گرفته بشه.

اگر علاقه مند به دونستن بیشتر راجع بهش هستید مطلب زایمان طبیعی در خانه رو مطالعه کنید.

در آخر قبل از هر کاری خصوصا بارداری و زایمان که مهم ترین و زیباترین دوره زندگی هر زنی میتونه باشه اطلاعات کافی به دست بیارید. خیلی بخونید، خیلی بپرسید خصوصا اگر اولین تجربه ی بارداری تون رو دارید می گذرونید. با این کار هم به آرامش می رسید و هم تصمیمات درستی می گیرید.